اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

قالیباف: برنامه هفتم باید کشور را به ثبات اقتصادی برساند| برای جهاد تبیین، باید در جهاد تولید موفق باشیم+ فیلم

  • کد خبر: ۱۷۰۴۵۸
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
قالیباف: برنامه هفتم باید کشور را به ثبات اقتصادی برساند| برای جهاد تبیین، باید در جهاد تولید موفق باشیم+ فیلم
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های توسعه کشور گفت: برنامه هفتم باید بتواند در حوزه اقتصادی بعد از ۵ سال ما را به ثبات اقتصادی برساند و فرآیند، ماهیت، رویکرد‌ها و متدولوژی، با ۶ برنامه قبلی کاملاً متفاوت باشد چراکه حداکثر پیشرفت در ۶ برنامه گذشته زیر ۲۵ درصد بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم «روز ملی بسیج اساتید»، با موضوع جهاد تبیین، امیدآفرینی و اعتلای نظام حکمرانی همزمان با ۳۱ خرداد بزرگداشت سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد.  

قالیباف در این مراسم با گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید گفت: بسیج در حقیقت تبلور عینی حضور سازماندهی شده مردم در همه امور جامعه است، بخشی از این تشکل‌ها و قشر‌های مردمی، اساتید بسیجی هستند و جمعی که اینجا کنار هم قرار گرفته‌ایم شهید چمران را به عنوان الگوی خود قرار داده‌اند، شهید چمرانی که در اوج تعهد، تخصص و اخلاص بود، شهید چمرانی که با گفتار، کردار و رفتار خود و در نهایت با تقدیم جان و خون خود درستی کارنامه خود را به اثبات رساند. ما این فرد را الگو و پیش روی خود قرار داده‌ایم و تا در این مسیر هستیم، در مسیر صراط مستقیم حرکت می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این پرسش که امروز در کشور و در این شرایط محیطی، داخلی و خارجی که قرار داریم مهمترین هدف ما چیست؟ گفت: من از مجموعه برداشت‌هایی که از وضعیت کشور دارم و در رأس آن از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری اینگونه فهم کردم که امروز تحول مهمترین هدف ما در حکمرانی جامعه است. مقام معظم رهبری مبنای تحول را فرموده‌اند که امام خمینی (ره) پیشرو در موضوع تحول است و مقام معظم رهبری فرمود امام ما، امام تحول بود. این نگاه تحولی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و این نگاه تحولی بود که توانستیم در دفاع مقدس پیروز شویم و این میزان توطئه دشمن را پشت سر بگذاریم.

قالیباف در این بخش از صحبت‌های خود به تبیین موضوع «جهاد تولید» پرداخت و با بیان اینکه هدف ما امروز تحول در عرصه‌های مختلف است گفت: باید بپذیریم که مهمترین موضوعی که در نظام حکمرانی داریم این است که اگر می‌خواهیم کشور استقلال داشته باشد باید تولیدکننده و مولد باشیم. اگر مولد نباشیم نمی‌توانیم استقلال خود را حفظ کنیم و به طبع آن نمی‌توانیم آزادی، هویت و دین خود را حفظ کنیم.

رئیس قوه مقننه در این بخش از سخنان خود در خصوص مولد بودن سخن گفت و با بیان اینکه اساتید، نخبگان و به ویژه بسیجیان ما زمان‌شناس، اهل فهم عمیق و عمل به موقع هستند گفت: مولد بودن به این معناست که علم، معرفت، قدرت، ثروت و منزلت را تولید کنیم.

امروز در حوزه مربوط به قلمرو حکمرانی دچار چالش‌هایی هستیم

وی با بیان اینکه امروز در جایی که نیازمند تغییر و تحول هستیم حوزه حکمرانی است، تببین کرد: حکمرانی نو یعنی مبتنی بر حقانیت انقلاب و اصالت جمهوری اسلامی و توجه به اینکه با ایمان و باور به نظریه مبانی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنیم، اما بپذیریم که امروز در حوزه مربوط به قلمرو حکمرانی دچار چالش‌هایی هستیم و اگر این چالش‌ها را حل نکنیم روز به روز این چالش‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حکمرانی عرصه دفاع و امنیت به نقطه بازدارندگی در مقابل دشمنان رسیده‌ایم گفت:، اما در عرصه‌های دیگر نتوانسته‌ایم در حکمرانیِ خود به این قدرت بازدارندگی برسیم و از این نقاط دشمن ما را به چالش می‌کشد و چالش‌های جدی برای ما ایجاد می‌کند.

باید از «جهاد تولید» شروع کنیم وگرنه دچار «جهاد توجیه» می‌شویم

قالیباف گفت: وقتی حرف از حکمرانی می‌زنیم یعنی در زمینه ایده، رویکرد، روش‌ها و ابزار‌ها نیازمند ایجاد تحول هستیم تاحکمرانی را متحول کنیم گفت: پیش‌قراولان این موضوع نخبگان جامعه و پیش‌آهنگان این حرکت بدون شک اساتید بسیجی هستند که این رسالت را بر عهده دارند؛ البته این کار و این ایده پردازی و این تحول در حوزه حکمرانی و در حقیقت نوسازی نظام حکمرانی نیازمند کار عالمانه، فکورانه و جمعی است، از این رو به صورت انفرادی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم در «جهاد تبیین» موفق شویم، باید از «جهاد تولید» شروع کنیم گفت: اگر از جهاد تولید شروع نکنیم و این جهاد را در عمل پیاده‌سازی نکنیم، جهاد تبیین در گذر زمان تبدیل به جهاد توجیه می‌شود و اگر چنین شد، ثمر خود را از دست می‌دهد و اولین خسارتی که برای ما ایجاد می‌کند به جای جذب حداکثری به سمت جذب حداقلی می‌رویم که این مسیر ما نبوده و مسیر درستی نیست.

امروز فتح خرمشهر، فتح ذهن‌های تصرف شده توسط دشمن است

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه امروز ما وارثان شهید چمران‌ها، شهدای عزیز به ویژه شهدای اساتید هستیم که در دوران مقدس با جهاد خود خرمشهر را فتح کردند گفت: امروز خرمشهر و فتح ما، فتح ذهن‌های تصرف شده توسط دشمن است که باید آن‌ها را پاکسازی کنیم و مجدداً به دست بیاوریم. امروز تهدیدات از جنس تهدیدات ابتدای جنگ، حوادث گنبد و کردستان نیست؛ نه اینکه اینگونه توطئه‌ها وجود ندارد بلکه در این مباحث به بازدارندگی رسیده‌ایم.

قالیباف به وظیفه مهم استادان بسیجی در مواجه با دانشجویان اشاره کرد و افزود: از اساتید بسیجی می‌خواهم در دانشگاه‌ها نسبت به همه دانشجویان حق پدری، استادی و معلمی خود را ادا کنید. هرگز برای قشری خاص به وظیفه خود عمل نکنید، همه دانشجویان فرزندان و شهروندان ما هستند و این نکته‌ای اساسی است. اگر می‌خواهیم ذهن آن‌ها را از آسیب‌های دشمن نجات دهیم وظیفه ما این است که به این موضوع توجه کنیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در «جهاد تبیین» شیوه و روشی که مقام معظم رهبری بر اساس آن حرکت می‌کنند بهترین الگوست، گفت: ایشان در جلسات خصوصی، عمومی و جلساتی که با اقشار مختلف به صورت تخصصی و مناسبتی داشتند، هیچ زمانی منکر نارسایی‌ها و کمبود‌ها نشدند و آن را به صراحت بیان کردند، اما به گونه‌ای بیان کردند که هیچ‌وقت کسی ناامید و اعتماد به نفسش خدشه‌دار نشود. در همه شرایط مشاهده کردیم که مقام معظم رهبری ابتکار عمل را به دست گرفتند. این مهم است که در جهاد تبیین و بیان موضوعات بتوانیم اینگونه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر در جهاد تبیین بپذیریم که اولویت اولی که مقام معظم رهبری نیز آن را فرمودند موضوع تحول است باید به‌عنوان کسانی که در این راه پیش‌قراول هستیم از خودمان بپرسیم که چه میزان آمادگی داریم و آیا حاضر هستیم برای این کار هزینه پرداخت کنیم و در میدان باشیم و از همه مهمتر اولویت ما در تحول و شیوه ما در تبیین چیست؟

مقام معظم رهبری در شاخص‌های خود نگاه برآیندی به مجلس داشتند

قالیباف در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه بنابر مسئولیتی که دارم این شیوه تبیین را به‌عنوان یک نمونه توضیح می‌دهم افزود: مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر نمایندگان مجلس با ایشان در آغاز اجلاسیه چهارم، مطالب و بیاناتی نسبت به عملکرد مجلس داشتند، پس از آن مواجه شدم با برخی از افراد متدین انقلابی و برخی از بچه‌های جبهه انقلاب که اتفاقاً افراد مؤثری هستند، ولی برایشان، یک گره ذهنی ایجاد شده بود که، با توجه به اینکه رهبر انقلاب با کسی تعارف ندارند و همه ما ایمان داریم که ایشان در دسترسی به اطلاعات، تحلیل، ارتباط با مردم و همه موارد از ما به‌روزتر هستند، گزارش‌های رسمی و غیرسمی را دریافت و تمامی مباحث را دنبال می‌کنند. با این اطلاعات دقیقی که در اختیار دارند و آن‌ها را تحلیل می‌کنند، آیا واقعاً مجلس چنین عملکردی داشته که چنین بیاناتی را حضرت آقا فرمودند؟ این بحث به دلیل اهمیتش یک کارگاه آموزشی است برای ما که در تبیین مسائل چگونه باید عمل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مواقعی که گره ذهنی برای ما ایجاد می‌شود باید شاخص‌ها را نگاه کنیم ادامه داد: من وقتی فرمایشات مقام معظم رهبری را نگاه می‌کنم، به این نکته توجه می‌کنم که حضرت آقا با چه شاخص‌هایی عملکرد مجلس را تحلیل کردند؟ مقام معظم رهبری در شاخص‌های خود یک نگاه برآیندی به مجلس داشتند نه نگاه مصداقی. مقام معظم رهبری بر اساس شرح وظایف مجلس، به مجلس پرداختند که مهمترین وظیفه مجلس را نیز قانونگذاری فرمودند و حتی موضوع نظارت را اولویت دوم مجلس دانستند.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی در یک جهت خنثی‌سازی تحریم و از سوی دیگر رفع تحریم را در مجلس یازدهم مورد توجه قرار داده‌ایم افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب به صورت برآیندی، عملکرد مجلس را بررسی و اولویت اول آن را قانونگذاری دانستند، شما نگاه کنید، مگر امروز چالش کشور، چالش اقتصادی نیست؟ از این رو اولویت مجلس در ۳ سال گذشته تا به امروز اقتصاد بوده است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند وقتی به مجلس در حوزه قانونگذاری نگاه می‌کنیم نشان می‌دهد که مجلس نقشه راه داشته است. برای رفع تحریم در حوزه قانونگذاری قانون اقدام راهبردی را در ۹ ماده در حوزه مباحث هسته‌ای تصویب کردیم که در طول ۲۰ سال گذشته در حوزه قانونگذاری برای رفع تحریم جای چنین قانونی خالی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه بین‌الملل باید با زبان قوانین بین‌الملل با دنیا سخن گفت چراکه مجامع بین‌المللی و دنیا، پارلمان‌ها را به رسمیت می‌شناسد افزود: چگونه امروز در بحث هسته‌ای رئیس جمهور آمریکا و هیأت مذاکره‌کننده و وزیر خارجه‌اش اعلام می‌کنند که فلان موضوع از اختیار پارلمان است و این مصوبه کنگره است! به همین دلیل تا زمانی که قانون اقدام راهبردی در مجلس تصویب شد ما در عرصه مذاکره نمی‌توانستیم بگوییم که این موضوع مصوبه پارلمان ماست تا همه ادبیات بین‌الملل آن را بدانند و بپذیرند.

در حوزه قانون‌گذاری حوزه مسکن هیچ خللی نداریم

قالیباف تصریح کرد: در حوزه خنثی‌سازی تحریم نیز ما وظیفه قانونگذاری داشتیم، ما در حوزه مسکن در سه سطح تولید مسکن (قانون جهش تولید مسکن)، اجاره مسکن (کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی) و جلوگیری از خالی ماندن خانه‌ها (قانون مالیات بر خانه‌های خالی) قانونگذاری کردیم به‌طوری که در بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت در این حوزه قانون داریم و هیچ خلأیی در این زمینه وجود ندارد.

وی به قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه اشتغال ما بحران اشتغال داریم و مردم در کسب مجوز‌های کسب و کار دچار مشکل هستند و حتی سرمایه‌دار‌ها نیز نمی‌توانند کار خود را شروع کنند چه برسد به آن‌هایی که سرمایه‌ای ندارند. در این زمینه نیز ما با تصویب این قانون برخی مشاغل را ثبت محور، تشخیص دادیم و عنوان کردیم اگر فرد ظرف ۳ روز در سامانه پاسخی نگرفت به معنای صدور مجوز برای او خواهد بود.

قالیباف در ادامه تشریح موضوع قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار افزود: در حوزه‌های تهدیدمحور مثل حوزه‌های سلامت، امنیت و محیط زیست و برخی حوزه‌های دیگر نیز پس از ۳ ماه اگر جواب فرد متقاضی داده نشود، کارآفرین می‌تواند کار خود را آغاز کند؛ بنابراین لازم نیست فرد متقاضی به دنبال کسب مجوز باشد بلکه آن‌ها باید به دنبال فرد متقاضی باشند.

رئیس مجلس در ادامه صحبت‌های خود و در ادامه بحث نقش مجلس در خنثی‌سازی تحریم‌ها به قانون بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: در حوزه پولی و بانکی نیز قانون بانک مرکزی قطعی و تصویب شد و در حال حاضر بحث مربوط به قانون بانک‌های عامل در دسترس ما قرار دارد، همچنین قانون قاچاق کالا و ارز بنا به شرایط امروز تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع دانش بنیان‌ها و تولید تأکیداتی داشتند، ما در حوزه دانش بنیان‌ها نیز در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ قانون جهش تولید دانش بنیان را ابلاغ کردیم. مگر ما در مجلس و در ابتدای سال ۱۴۰۱ که رهبر انقلاب سال را به نام دانش‌بنیان نامگذاری کردند می‌توانستیم ظرف ۴۵ تا ۵۰ روز قانونی به این مفصلی را تصویب و ابلاغ کنیم و قانون مسیر شورای نگهبان و مجمع تشخیص را بگذراند؟ خیر؛ این مسیر حداقل ۳۰ ماه قبل شروع شد، چون ما با نقشه راه حرکت کردیم و می‌دانستیم که دانش بنیان‌ها جایی است که باید متحول شوند.

قالیباف با بیان اینکه دانش بنیان جایی است که باید متحول شود و مهم‌ترین مرکز تولید ثروت ما محسوب می‌شود، گفت: وقتی ما ۴ مولد معرفت، منزلت، ثروت و قدرت را مطرح می‌کنیم، ثروت به معنای ترکیب معرفت و شناخت است که می‌تواند تولید ثروت کند و جای آن جز دانش بنیان‌ها جای دیگری نیست.

مطالبه رهبر انقلاب اصلاح ساختار بودجه و بحث مسائل اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، شاخص دومی که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند و کارنامه مجلس یازدهم را در این زمینه قابل قبول و انقلابی دانستند، «توجه به اولویت‌ها» دانست و در این زمینه گفت: یکی از اولویت‌ها اصلاح ساختار بودجه بود که ما این کار را در آیین‌نامه داخلی مجلس که نیاز به دو سوم آراء نمایندگان داشت انجام دادیم.

قالیباف ادامه داد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تراز عملیاتی منفی در قانون بودجه نداشتیم و این مسئله، مورد اذعان دولت نیز هست. وقتی رهبر انقلاب فرمودند، در بودجه و بودجه‌نویسی که بخشی از آن در دولت و بخشی در مجلس است توجه صورت گیرد ما ماده ۱۸۱ و ۱۸۲ آئین نامه داخلی مجلس را اصلاح کردیم تا سقف بودجه بی‌دلیل اضافه نشود. با همین اصلاحی که طی ۲ سال اتفاق افتاد، در سال ۱۴۰۱ تحقق بودجه بالای ۹۸ درصد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده شفافیت را قبول دارم و هرکجا رفتم ۴ رویکرد «هوشمندسازی»، «شفاف‌سازی»، «مردمی‌سازی» و خروجی آن «کارآمدسازی» را دنبال کردم که همان اجرای درست حکمرانی است، گفت: من شفافیت را سالیان سال است که دنبال می‌کنم و روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم تنها طرحی را که به عنوان یک نماینده و اولین طراح امضا کردم، شفافیت بود، ولی یک سوال از دوستان‌مان در جبهه انقلاب دارم؛ شما در صحبت‌های حضرت آقا جایی شنیدید که ایشان مطالبه‌ای از مجلس درباره شفافیت داشته باشند؟ مطالبه حضرت آقا اصلاح ساختار بودجه و بحث مسائل اقتصادی است، این را از این باب گفتم که ما وقتی حرف از جهاد تبیین می‌زنیم باید روش چگونگی این جهاد تبیین را هم از رهبر معظم انقلاب یاد بگیریم.

بعد از «جهاد تولید» و «جهاد تبیین»، «جهاد تصمیم» برای مسئولین اولویت دارد

وی ادامه داد: معتقدم بعد از «جهاد تولید» و «جهاد تبیین»، «جهاد تصمیم» برای ما مسئولین اولویت دارد، البته وقتی می‌گویم «بعد از» به معنای ترتیب و اولویت‌بندی نیست بلکه همه این‌ها در کنار هم معنا پیدا می‌کند. تغییر، تحول و بازسازی نظام حکمرانی در کشور نیازمند تصمیماتی است که این تصمیم باید دارای ویژگی‌هایی باشد و افرادی که می‌خواهند چنین تصمیماتی اتخاذ کنند باید بدانند که می‌خواهند تصمیمات سخت و تلخ بگیرند.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: مسئولان باید بدانند که باید همه اعتبار و آبروی‌شان را کف دست بگیرند و وارد میدان شوند و همچنین باید بدانند که در «جهاد تصمیم» شجاعت در تصمیم‌گیری وجود داشته باشد تا تصمیمی اتخاذ شود و همچنین با خرد جمعی و جمع سپاری در حوزه مدیریت سایبرنتیکی حرکت کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند، نه پشت در‌های بسته با دوستان خود از یک طیف خاص تصمیمی گرفته شود.

وی ادامه داد: جهاد تصمیم یعنی حتماً باید تشخیص علمی وجود داشته باشد، وقتی حرف از بازسازی نظام حکمرانی می‌زنیم، حکم از ۲ عنصر تشخیص علمی و تصمیم سیاسی به وجود می‌آید که پیش‌قراول هر دو این موارد، شما اساتید محترم هستید.

قالیباف عنوان کرد: لذا اگر ما باید بتوانیم این ۳ جهاد یعنی «جهاد تولید»، «جهاد تبیین» و «جهاد تصمیم» را دنبال کنیم و اگر چنین شد می‌توانیم هدف و وظیفه‌ای که به عهده ما به عنوان تحول در نظام حکمرانی است که امروز اولویت اول کشور است را دنبال کنیم و باید تبلور عینی آن را در برنامه هفتم ببینیم.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: همینجا دست نیاز به سمت یکایک شما در دانشگاه‌ها و همه نخبگان جامعه دراز می‌کنم، در سیستم مجلس این ظرفیت فنی در فضای مجازی ایجاد شده که هم در زمینه قانون مربوط به عفاف و حجاب و هم بحث مربوط به برنامه هفتم هر نظر و پیشنهادی وجود دارد منتقل شود؛ اگر این تحول اتفاق بیفتد در حقیقت ما توانسته‌ایم در حوزه تشخیص علمی و تصمیم سیاسی این کار را انجام دهیم.

حداکثر پیشرفت در ۶ برنامه گذشته زیر ۲۵ درصد بوده است

وی تصریح کرد: امیدوارم امروز که به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده و درست ۲ روز از تحویل لایحه برنامه هفتم می‌گذرد، این برنامه بتواند در حوزه اقتصادی بعد از ۵ سال ما را به ثبات اقتصادی برساند و فرآیند، ماهیت، رویکرد‌ها و متدولوژی این برنامه باید با ۶ برنامه قبلی کاملاً متفاوت باشد، زیرا حداکثر پیشرفت در ۶ برنامه گذشته با تعارف ۳۰ درصد بوده وگرنه زیر ۲۵ درصد بوده است. ما اگر قانون برنامه قبلی را هم نمی‌نوشتیم و کار‌های جاری خود را انجام می‌دادیم همین اتفاق رخ می‌داد و به همین اندازه محقق می‌شد.

وی تصریح کرد: ما بنا نداریم در این شرایط سخت، پا جای سال‌های قبل بگذاریم و همه آبرو و اعتبار خود را می‌گذاریم تا در حوزه قانونگذاری که به عهده بنده و همکارانم در مجلس شورای اسلامی است به کمک اساتید، نخبگان و مردم عزیز کشور این کار را پیش ببریم و به دولت هم کمک خواهیم کرد، زیرا کار سخت و اصلی در تحقق آن به عهده دولت است. در این مسیر هرکجا هم نیاز به اصلاحی بود بدون وقت‌کشی این اصلاح را انجام خواهیم داد تا امید را در جامعه و جوانان تقویت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->